Misyon & Vizyon



MİSYON

Bolu Abant İzzet Baysal  Üniversitesi Engelli Öğrenciler Danışma ve Koordinasyon Birimi olarak misyonumuz,

  • Üniversite içinde bütünleştirme felsefine uygun fiziki alanları geliştirmek ve yaygınlaştırmak.
  • Üniversitemizde eğitim alan özel gereksinimli bireylere ilişkin sorunların tespit edilerek, çözüm önerilerinin geliştirilmesinde disiplinler arası araştırmalar ve etkinliklerde bulunmak.
  • Özel gereksinimli öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak için; öğrencilere, akademik ve idari personele, bilinçlendirme çalışmaları ile gereken danışmanlık hizmetini sağlamak.
  • Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlere, özel gereksinimli bireylerin katılımını sağlamak ve desteklemek.
  • Eğitim, öğretim ve sınav ortamlarını özel gereksinimli bireyler için uygun hale getirmek.
  • Özel gereksinimli öğrencilerin yararına olacak şekilde çeşitli konularda konferans ve sempozyumlar düzenlemektir.

VİZYON

Bolu Abant İzzet Baysal  Üniversitesi Engelli Öğrenciler Danışma ve Koordinasyon  Birimi olarak vizyonumuz, bütünleştirme felsefesini esas alarak özel gereksinimli bireylerin diğer bireylerle eşit hak ve imkânlara sahip olduğu, gerekli akademik ve sosyal desteğin aktif şekilde verildiği bir engelsiz bir BAİBU oluşturmak ve farklı disiplinlerle yapılacak akademik ve sosyal çalışmalar ile yenilikçi bir rol üstlenmektir.

 
HEDEFLER
  • Bolu Abant İzzet Baysal  Üniversitesi Engelli Öğrenciler Danışma ve Koordinasyon Birimi  Aşağıdaki Hedefleri Kendisine İlke Edinmiştir     

  • Özel gereksinimli öğrencilerin kampüs içerisindeki tüm olanaklardan diğer öğrencilerle benzer şekilde ve oranda yararlanmasını sağlamak,

  • Özel gereksinimli öğrencilerin yaşamını kolaylaştıracak tedbirleri almak ve uygulanması noktasında üniversitenin ilgili birimleriyle irtibata geçmek,

  • Özel gereksinimli öğrencilerin sosyal ve kültürel faaliyetlerden eşit olarak yararlanmasını sağlamak,

  • Özel gereksinimli  öğrencilerin akademik çalışmalarını başarılı bir şekilde yürütülebilmeleri için gerekli olanakları sağlamak,

  • Özel gereksinimli öğrencilerin mezuniyet sonrasındaki süreçte mesleki hayatlarına yardımcı olacak çalışmaları yapmak,

  • Özel gereksinimli  öğrencilerin  kaynaklar bakımından zenginleştirilmiş, erişimi kolay ve güvenli bir çevrede eğitim almalarını  sağlamak,

  • Özel gereksinimli  öğrencilerin üniversite eğitimleri sürecinde karşılaştıkları engelleri ortadan kaldırmak,

  • Karşılaşılabilecek diğer sorunların giderilmesi noktasında gerekli çalışmaları yapmaktır.